Friday, January 13, 2012

correction Mode menanti!!

semalam aku hantar draft thesis kat supervisor aku. katanya, malam nanti aku baca. hurmm..besok aku bagi, then apa-apa correction, esok awak type semula. OK. tapi prof.... banyak sangat error dalam sana. its ok. namanya pun belajar. tak ada manusia yang perfect. (tapi dalam hati aku masih tergaru-garu...) biar betul prof ni. nanti dah baca, baru tau. (aku sebenarnya was-was). "kalau dah siap esok, aku sms then u datang lah."

hari ni hp aku kong batt. rupanya dah 3 kali prof dah call aku. aku sms jer..."selamat petang Prof. i m otw to shah alam. i dah boleh datang amik draft tu ker?" owh..berapa minit boleh sampai sini? 30 minit prof. so, aku pun guna jalan kesas. kurang sikit sesaknya. then aku potong lagi satu highway, baru semalam guna highway tersebut. lancar jer perjalanan tapi kena tol 1.20. hurmm..tapi aku sampi faculty lebih awal dari 30 spt yang dijanjikan.

sampai fac. tak da tempat parking. hurmm..masalah betul. si kecik aku angkat naik dan nelly tunggu jer kat kete. ialah, aku main hentam jer parking kat bontot kete pekerja fac tak kira kerani, lecturer or pekerja am. risau gak kalau-kalau mereka  nak kuar. 

naik lif ke tingkat 4. terkedek-kedek bawa si lolo. dia tak nak ditinggalkan dalam kete. aishhh..anak emak, kan. lepas tu, aikk ada orang jumpa prof. ho ho ho..mereka pun tengah buat correction. aiseyymann...rasanya aku lagi teruk kalau cam gini. dannn...

wokeh mrsd..tadi i call ingat nak suruh u tak payah datang. just nak inform you...i tak habis lagi nak baca semua thesis you. i like it..cuma...haha..itu yang paling berdebar. CUMA..hadeiii...tapi aku 'macho'kan diri. semalam tak habis nak baca lah...language problem. haisehhhman. aku angguk. aku sedia maklum. kan aku dah kata...aku tak baik dalam bahasa ong puteh ni..lagi-lagi liberal punya language..mampuihhh ehh...aku main entamm jer tulis. "tak kisah ker?? i tulis guna pen merah ni?". tak kisah prof, janji  lepas ni senang i buat pembetulan...ikhlas aku katakan gitu.

oklah..tak ada apa-apa dah. u balik lah. nanti bagi i masa utk baca semuanya. tak kisah,kan?? takkk prof. actually bersyukur juga pasal, aku tak anto edit or translate pun karya aku. semuanya ikut bahasa kepala otak aku. so, i accept it and i deserve it. tak kisah pun buat correction...yang penting....aku dah dapat anjakan paradigma. aku nak grad gak sem ni....dah tak sabar nak bersama si kecik. 

ari ni aku free sikit. segala macam pasal thesis aku letak tepi. aku tido jer...syiokkk owh tido atas tilam semalam. aku tido sampai tengahari, balas dendam. heee...tapi, malam ini, aku mula lagi....coz esok nak hantar soft copy kat fac. "pekakkan telinga jer nanti, sementara i abis dengan correction yang ini". thanks prof.

sebenarnya aku pun dalam HOLD ON mood. nak happy tak boleh pasal masih tersekat...akaiii daii...  jiayo mrsd. buat jer apa yang patut. lain-lain let God.

No comments:

Post a Comment