Wednesday, October 3, 2012

::keluhan::

ahhh...huhhh...adoii.....#pelbagai irama keluhan#  manusiawi. biasala tu...siapa yang tak pernah mengeluh dalam hidup ini ek?? kalau yang tak pernah tu...fuyoooo!! aku kasi tabik spring kuda kat depa. well...betul juga. sometimes bila selalu mengeluh..terasa hari-hari yang kita lalui begitu memenatkan. dulu...aku...seorang pengeluh yang maha dasyat. orang yang berada di tepian aku pasti aku memandang...apa taknya...mendengus dengan kuat bagaikan suara lembu jantan. seolah-olah hanya aku yang mempunyai masalah yang paling agung. aku sorang jerrr...

but then...suatu hari bondaku tercinta menegur aku. kenapa selalu keluarkan suara sedemikian?? Aku risau ni...seraya menarik nafas panjang berserta dengusan. semakin ko keluarkan bunyi-bunyian sedemikian, semakin itu lah ko rasa payah. berat. begitulah lebih kurang yang ditegur oleh bondaku ketika itu aku di tingkatan lima. masih segar lagi tuu teguran di ingatanku.

dan betul...setelah itu meskipun berat rasa bebanan di hatiku, aku tidak lagi mengeluh sedemikian rupa. Aku bisikkan dalam hati....tak ada apa-apa pun....semuanya akan ok. paling tidak aku berbisik memujuk hatiku sendiri... dan tabiat itu lama-kelamaan hilang begitu saja tanpa aku sedari.

cuma kekadang terlepas dengusan kuda tatkala aku benar-benar kegeraman.


No comments:

Post a Comment