Monday, October 1, 2012

:terikut-ikut::

saja nak mencatat dokumentasi buat diri sendiri.
semalam hari ahad. kami sekeluarga cam biasa gi ke church. Lepas tamat, kami pun nak balikLAH. haha..tapi aku ni menyempat-nyempat nak gi toilet. biasa la tu...toilet dengan ibu mengandung adalah sinonim. ngih3...then, my laki pegang my gurl. aku dah masuk toilet dah..but can see my hubby n my little gurl berdiri di luar pintu. lepas tu tetiba laki aku jerit nama aku...tak lama kemudian anak aku pun jerit dengan panggilan yang sama. aiikkk?? si gurl tak panggil mama or mymy cam biasa...dia ikut panggilan yang laki aku panggil aku. Fine...mungkin tak sengaja kot.

but then...
sesampai di rumah malamnya, aku masuk bilik. diketuknya pintu bertalu-talu. know what...she call me by name again.(nama panggilan oleh suami). hadeiii..parah ni. aku pun buka la pintu untuk si kecik. Then, dia tak puas hati duduk berdua dengan aku dalam bilik tido, dia menghala ke pintu semula and memanggil si papanya...dan...dia guna lagi nama aku untuk memanggil si papa. aiyakkk...my gurl tak paham kot apa yang disebutnya itu. barangkali dia ingat namaku itu adalah password untuk memanggil kedua orang tuanya.

haha..begitulah budak-budak....
suka terikut-ikut. kalau kita yang dewasa ni tak  betul, apa lagi rebung-rebung kecik kita,kan??


No comments:

Post a Comment