Thursday, January 10, 2013

serabut

5.40am..woo.wo..wo... kepala gue sedang serabuttt ketika ini...hari ni dah masuk bulan ketiga selepas gue bersalin. nak buat apa ek?? konvo udah...bersalin udah..berpantang pun udah...jadi apa lagi lepas ni?? bekoje lerrr....penat eden belajo "tinggi-tinggi" tau...takkan eden duk umah jer kot. kat umah pun eden dah ada pengasuh anak-anak dah...takkan dua orang duk umah...makanya eden kejenya makan tidoq ler...membina lemak dengan bergayanya eden ketika ini..makkkk aku makin gemookkkk!!!! haissss..bahasa apa lak aku guna ni?? hehe..

serious....aku dah kebosanan dah ni. tahap cipanzi...rasa nyer lah  cipanzi pun tak seboring yang aku rasakan ini. nah....malam ini aja aku nggak bisa pejamkan mata. memikirkan masa depan. cuba membayangkan apa yang akan aku lakukan untuk memajukan diri sendiri. Jadi suri rumah tangga sepenuh masa aku tak rela..huhu...bukan tak sayang anak..bukan... tapi sebab keadaan ekonomi yang ketika ini memaksa aku untuk kuar mencari berkeping-keping wang hinggit lah!! Pendapatan seorang jer tak mencukupi, kawww.... cukup-cukup makan jer.  Bak kata orang, hidup bagai regangan gelang getah. dah agak terit dah regangannya..actually perumpamaan diri aku sendiri ba ni..heee

well, cover letter dah buat dah...resume pun dah siap....siap hantar lagi. actually aku tak la seperti kekawan yang grad sama ngan aku ni ha..depa dah siap hantar resume bagai right after convo. aku?? bukan tak semangat nak minta koje. tapi aku kan baru bersalin....karang kena panggil interview, sapa nak menjawab...pantang pun kelam kabut...my new born baby kejaundisan plak selama 26 hari...lepas tu masuk lagi wad coz demam for another 7 days. u see... i dont have time for myself to recover back you ols...very the tired ok. laki aku pun kelam kabut ulang alik ke spital membawa bekalan tambahan kat i utk dimakan. ye lah...ibu berpantang kena la jaga. tapi i dun have enuf rest bah!! cant sleep coz bb kejap2 minta syusyu..hurmm....oppsss terbabas dah cerita aku ni. sorry.

nah...aku pun tak tau aku nak koje apa sekarang ni. laki aku kata, tunggu fully recover. betul. ubat pantang tak abis lagi. baru nak mula makan. Product amway aku ada lagi tu...nak merawat diri dah rasa malas la pula. hurmm.....bukan apa, nak makan jamu-jamu ni agak membimbangkan takut jaundis si kecik berulang kembali. penat tau, ulang alik ke klinik lepas tu..kesian tengok kaki anak kena cocok...tiap kali cocok, tiap kali tu lah anak nangis dan tiap kali tu lah hati rasa terseksa.

back to point....what am i going to do now?? apa hala tuju masa depan aku ni?? awatt IPT tak do kuarkan jawatan kosong buat masa ni. yang ada pun mencari pemandu bas...la..yang tah apa-apa punya jawatan. bukan aku pandang rendah kat pekerjaan tersebut, tapi cam tak puas hati la tak da vacant utk akademik...katanya, jawatan utk pensyarah buat masa ni dibekukan?? why?? unknown reason. but rumors mengatakan, kerajaan tak da duit nak bayo ramai pensyarah. what??!!! bukankah student bertambah dan khidmat tenaga pengajar diperlukan?? hadoohhh...depa kata lagi, kerajaan guna duit banyak utk PRU yang tak lama lagi akan di adakan..hurmmmmm....keliru aku.

begitulah ceritanya perihal keserabutan di kepala hotak aku ni...sampai aku tak leh nak tido, kau tau. parah kan?? cam waktu angau-angau dulu begitulah keadaan diriku ketika ini. teringat-ingat...terfikir-fikir...jobless!! =(

No comments:

Post a Comment